Szkoła Podstawowa Nr 76
w Warszawie

im. 13 Dywizji Piechoty Strzelców Kresowych
UWAGA! ZMIANA STRONY INTERNETOWEJ SZKOŁY!

Informujemy, że przenieśliśmy się na nową stronę internetową www.sp76.edupage.org.

Wszystkie aktualności publikujemy już tylko pod nowym adresem. Zapraszamy!

Wycieczka do Berlina

W pierwszym tygodniu czerwca 53 uczniów naszego gimnazjum wraz
z opiekunami wybrało się na 5-dniową wycieczkę. 3 czerwca, punktualnie
o 7 rano, wszyscy z bagażami spotkaliśmy się pod szkołą, aby wyruszyć
w podróż. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Ostrów Lednicki, miejsce chrztu Polski i osadę Mieszka I. Następnym punktem był przepiękny zamek
w Kórniku. Zmęczeni dojechaliśmy do pensjonatu Sage w Łagowie.
Drugiego dnia zwiedzaliśmy Międzyrzecki Rejon Umocniony, zarówno część naziemną i podziemną. Szliśmy podziemnymi, długimi korytarzami . Mieliśmy okazję spotkać nietoperze, pojeździć drezynami i dowiedzieć się wielu ciekawych informacji. Tego dnia byliśmy również w zamku Kazimierza Wielkiego z XIV wieku w Międzyrzeczu oraz w opactwie cystersów
w Paradyżu.
Trzeci dzień spędziliśmy w stolicy naszych zachodnich sąsiadów, w Berlinie. Widzieliśmy wieżę telewizyjną, Czerwony Ratusz, kościół Mariacki, przejeżdżaliśmy aleją Unter den Linden. Podziwialiśmy budynek uniwersytetu Humboldta, Warownię, Operę narodową, Bramę Brandenburską, pomnik Holocaustu, budowle na placu Poczdamskim, zegar Urania. Zwiedzaliśmy Muzeum Pergamonu oraz podziwialiśmy przepiękną panoramę Berlina z kopuły Reichstagu.
Czwarty dzień to pobyt w raju, na Wyspie Tropikalnej. 9 godzin wspaniałej zabawy, pobyt w lesie tropikalnym, podziwianie domów z wiosek tropikalnych, zjeżdżalnie wodne, kąpiel w Morzu Południowym, wypoczynek pod palmami, jacuzzi, owocowe koktajle…. Ale co dobre, szybko się kończy.Punktualnie
o godzinie 20 ruszyliśmy w kierunku Warszawy. Na miejsce dotarliśmy
o 4:30, czekali na nas stęsknieni rodzice i wygodne łóżeczka w domu. Mnóstwo wspomnień i wrażeń co nie miara. Wycieczka była bardzo udana.